Home

    Profiel

 Werkwijze

   Contact

 Producten

Uw adviesbureau op het raakvlak van HR, Organisatie en Communicatie

 

 

Bosscher

Consultancy

 

bureau voor duurzaam personeelsmanagement

- aantrekken en behouden van talent -

 

Arbeidsmarktcommunicatie

   & Talentmanagement

 

Employer branding: uw werkgeversimago

 

 

Een sterk werkgeversmerk.

Het is en blijft belangrijk om te investeren in uw imago als werkgever. In elke economische situatie. Het is een strategisch instrument om niet alleen op korte termijn uw wervingsdoelstellingen te bereiken, om uw huidige vacatures te helpen invullen, het is gericht op lange termijn groei van uw organisatie. Met gerichte arbeidsmarktcommunicatie kunt u zich als werkgever onderscheiden van concurrenten en talentvolle mensen verleiden om bij uw bedrijf te komen werken. Bovendien vergroot het de loyaliteit en betrokkenheid van uw huidige personeel.

 

Een goed uitgevoerd werkgeversmerk kan dus een groot verschil uitmaken voor de werving en het behoud van uw medewerkers binnen uw organisatie. Hoe wordt u een sterk werkgeversmerk waarmee huidige én nieuwe medewerkers zich kunnen identificeren en wat heeft u hiervoor nodig?

 

Binding, inspiratie en intrinsieke motivatie zijn van levensbelang voor uw menselijk kapitaal, zijn belangrijke bouwstenen voor waardecreatie. Bent u zich bewust van de volgende 5 ontwikkelingen die de noodzaak versterken tot focus op employer branding? Toenemende concurrentie, problemen op de arbeidsmarkt, afnemende loyaliteit, toenemende zoektocht naar zingeving en de hang naar authenticiteit.

 

 

Een succesvolle campagne.

Het ontwikkelen en toepassen van Crossmedia Concepting is een eigentijdse manier om een campagne te voeren. Een crossmediale aanpak waarbij de diverse instrumenten/middelen elkaar aanvullen en versterken. Een combinatie van PR, marketing, events en adverteren.

Uitgangspunt is dat er een verhaal is dat door de verschillende media en middelen wordt verteld op zodanige wijze dat ieder verschillend mediatype op zijn eigen wijze het verhaal versterkt. Wat is uw verhaal? Welke input verder nodig is, o.a.:  

v Omschrijving van Situatie, Opdracht en Doelstelling. Denk bijvoorbeeld aan naamsbekendheid maar ook conversie, directe werving.

v Merk. Uw merk-DNA en toon en stijl van communicatie.

v Doelgroep en Propositie. Wat wilt u specifiek aan de doelgroep overdragen?

v Consumer insights. U heeft een “insight” nodig wat een ‘haakje’ kan zijn voor een creatief concept.

v Gewenste associaties. En, hoe scoort u t.o.v. uw concurrenten?

v Bij welke middelen en media voelt u zich thuis en kent u alle mogelijkheden?

v Budget. Hoeveel geld wilt u besteden aan de realisatie?

v Planning. Een overzichtelijk activiteitenschema met deadlines is handig om het creatieve en uitvoerende proces goed te laten verlopen.

 

Internal & External Branding

Verleiding

Crossmedia

GTST

Groei

Storytelling

Producten